وبلاگ بلیط چارتر ارزان تیک بان

وبلاگ بلیط چارتر ارزان تیک بان

این وبلاگ بلیط چارتر و خصوصیات آن را معرفی می کند.

نویسندگان

سفر به خرم آباد

پنجشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۹، ۰۶:۳۲ ب.ظ

سفر به خرم آباد


شهر خرم آباد، مرکز استان لرستان که فاصله آن تا تهران 494 کیلومتر می‌باشد در غرب کشور قرار دارد. خرم آباد به خاطر آبشارها، کوه‌ها و جنگل‌های بلوطش شهرت دارد و در منطقه‌ای است که چهار فصل را دارد و با آب‌ و هوایی مطلوب و مدیترانه‌ای دارای جاذبه‌های طبیعی عالی می‌باشد. خرم آباد با قدمتی بیش از چهل هزار سال یکی از قدیمی‌ترین اقامت‌گاه‌های بشر است که توسط باستان‌‌شناسان و تاریخ نگاران معرفی گردیده و از لحاظ فرهنگی و تاریخی حتی پیش از ورود مادها، این شهر محل زندگی اقوامی مثل لولوبیان ، کاسی‌ها و عیلامی‌ها بوده است و در پیرامون این شهر آثار متفاوتی از اقوام فوق باقی مانده است. سنگ نوشته‌های قدیمی و حکاکی‌های عهد پیشین و سفالینه‌های متعدد کشف شده در شهر خرم آباد مهر تاییدی بر گفته مورخین است. غارهای قابل سکونت در این شهر که حاوی آثار زندگی انسان‌های غارنشین در دوره‌های موسترین، زارزی و بارادوستی بوده‌ است. در منطقه فعلی خرم آباد،‌ شهری به نام "شاپور خواست" وجود داشته که به دستور شاپور دوم ساسانیان ساخته شده است،‌ که در زمان حمله مغول‌ها از بین می‌رود همچنین در قدیم یکی از پایتخت‌های هزاراسپیان و آل‌حسنویه بوده است. خرم ‌آباد در میان دره‌ای پر آب جای گرفته است و این دره را باستان‌شناسان مربوط به دوره پالئولیتیک میانه دیرینه سنگی می‌دانند و هفده مکان از اقامتگاه‌های انسانی دوره دیرینه سنگی را در این دره یافته‌اند که قلعه‌های تاریخی و قدیمی آن، محلی ایمن و سنگری بسیار محکم برای حاکمان آن زمان در برابر مهاجمان به این شهر بوده است. از دیگر اقوامی از هزاره‌های پیش از میلاد مسیح که آثار فراوانی در این شهر کهنسال به جای گذاشته‌اند می‌توان به کاسی‌ها، قدیمی‌ترین ساکنان و حکام آریایی این سرزمین که بیش از پانصد سال بر بابل حکومت کردند اشاره نمود که از معروفترین آثار آنها ساخت مفرغ است و به همین دلیل خرم آباد را مهد تمدن مفرغ نیز می‌دانند.
در اواخر دوره صفوی خرم ‌آباد از آبادانی و رونق خوبی برخوردار بوده است ولیکن بر اثر هجوم سپاه عثمانی ویران می‌گردد و در دوران سلسله قاجار تا حدودی به رشد و توسعه پیشین خود دست پیدا می‌کند و قلعه مستحکم فلک الافلاک که هسته اصلی و مرکزی شهر خرم ‌آباد می‌باشد، از آثار معروف آن زمان است که به دستور محمد حسین میرزای دولتشاه مرمت و احیا می‌گردد. در قدیم شهر خرم ‌آباد به دو بخش لر بزرگ؛ ایلات بختیاری و لر کوچک؛ ایلات لرستان تقسیم شده بود. بخش لر کوچک، پایتخت اتابکان و امرای این سلسله از نیاکان "شجاع‌الدین‌ خورشید" بوده است. مردم خرم ‌آباد علاوه بر زبان فارسی به دو گویش لری و لکی نیز با یکدیگر گفتگو می‌کنند. در سال‌های بعد از انقلاب اسلامی، خرم آباد از هر لحاظ دچار دگرگونی شد و با رشد و گسترش آن، روستاییان و عشایر بسیاری برای یکجانشینی به این شهر کوچ کردند. خرم آباد به عنوان شاهراه تهران-خوزستان دارای فراوانی در هر زمینه از جمله تجارتی، خدماتی و نظامی همچنین صنایع غنی، فرودگاه، راه آهن و جاده‌های ترانزیتی، صنایع دستی و کشاورزی است و وجود چشمه‌ها و کوه‌های فراوان و آثار تاریخی کهن و بسیار متعدد باعث به وجود آمدن مجموعه‌ای از دیدنی‌های طبیعی و تاریخی در آن گشته است.

آب و هوای خرم آباد


خرم آباد مرکز استان لرستان دارای آب و هوایی مدیترانه‌ای و معتدل می‌باشد. این شهر از شمال با شهرستان سلسله، از شرق شهرستان‌های دورود و الیگودرز، جنوب اندیمشک و از قسمت غرب و جنوب غرب با شهرستان‌های دورود و پلدختر همسایه می‌باشد. شهر خرم آباد پوشیده از جنگل با درختانی فراوان با گونه‌های گیاهی متنوع می‌باشد که این جنگل‌ها در محدوده زاگرس از با ارزش‌ترین ذخایر جنگلی جهان به حساب می‌آیند. مهم‌ترین گونه گیاهی در جنگل‌های خرم آباد درختان بلوط است که نقش فوق‌العاده اکولوژیستی را در این شهر دارند و منابع مهمی برای حفظ آب و خاک در آن محسوب می‌شوند. در بررسی‌های جغرافیایی و اقلیم آب و هوایی و منطقه‌ای خرم آباد نشان می‌دهد، که این شهر دارای زمستان‌هایی معتدل و تابستان‌هایی گرم است و میزان بارندگی آن به خصوص در فصل بهار بسیار می‌باشد. خرم آباد در بین شهر های ایران سومین شهر و مرکز استانی است که به دلیل واقع شدن در منطقه کوهستانی از منابع آبی فراوانی برخوردار است. بهترین زمان برای سفر به خرم آباد مانند بیشتر مناطق معتدل، بهار و به خصوص ماه اردیبهشت می‌باشد. بطور کلی بر اساس نوشته اقلیم شناسان سه ناحیه آب‌ و هوایی در شهرخرم‌آباد وجود دارد که عبارتند از شمال سرد، جنوب گرم و مرکز معتدل.
برای سفر به این شهر خرید بلیط هواپیما خرم آباد ، بلیط چارتر خرم آباد ، بلیط لحظه آخری خرم اباد ، بلیط ارزان خرم آباد است. می توانید خرید بلیط هواپیما خرم آباد را از طریق سایت تیک بان انجام دهید.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۱۹
سعید محبی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی